ایزوگام چیست؟


ایزوگام چیست؟

ایزوگام یک شیوه‌ی عایق‌کاری نسبتا جدید برای ایزولاسیون بام و دیوار و کف حمام و دستشویی به شمار می‌رود. کارایی ایزوگام در مقایسه با روش‌های سنتی بهتر است و به آسانی در سطوح افقی و عمودی و شیب‌دار قابل نصب است.

ایزوگام دارای لایه‌های حفاظتی مختلف جهت افزایش عمر و مقاومت در برابر رطوبت، گرما و سرما و آسیب‌دیدگی است. بسته به تک لایه و دولایه بودن ایزوگام، این لایه‌ها متغیر و متفاوت هستند. هر نوع ایزوگام در محل‌ها و کاربردهای مختلفی می‌تواند نصب و استفاده شود.

ایزوگام فویل دار یکی از انواع ایزوگام است که علاوه بر مقاومت در برابر نفوذ و چکه باران، باعث می‌شود تا نور خورشید به سمت آسمان بازتاب کند و در نتیجه در فصل تابستان، گرمای کمتری وارد فضای خانه شود و محل زندگی برای ساکنان از آرامش و خنکی بیشتری برخوردار شود.

انسان از دیرباز در هرموقعیت زمانی و مکانی برای رفع نیازهای خود از ابزار و روش های  مختلف استفاده نموده است. که با گذشت زمان نیازها هم متحول گشته و با پیشرفت علم و تکنولوژی ٍانسان امروزی شاهد به کارگیری مدرنیزه ترین وپیچیده ترین وسایل و روشها جهت رفع نیازهای خود می باشد.

در زمینه ایزولاسیون و عایق بندی  نیز انسان ها از ابتدا با به کارگیری روشهای سنتی زمان خود برای عایق کردن  ازپوشش با شاخ وبرگ  درختان، ٌٍکاه گل و غیره استفاده نمودند وپس از دسترسی بشر به فراورده های نفتی ٌبه قیرگونی و اسفالت روی آورده و با تکمیل این نوع عایق ها امروزه با توجه به  انواع مناطق مختلف از نظر شرایط آب و هوایی و ساخت و سازهای  متفاوت ساختمانهای جدید , عایق های رطوبتی پیش ساخته ایزوگام را به عنوان کاملترین و مقرون به صرفه ترین نوع ایزولاسیون تا زمان حال برگزیدند.

ایزوگام بهترین دستاورد صنعتی درزمینه ایزولاسیون می باشدکه همگام باپیشرفت علم وتکنولوژی وتجربه سیرتکاملی راپیموده تاهربناوسازه ای راازپی تابام دربرابررطوبت حاصل ازباران وغیره ایمن سازد. ایزوگام درگذرازازمایشگاه های مجهزوبکارگیری انواع پلیمرهای شیمیایی والیاف مصنوعی تحت ازمایشهای متفاوت قرارگیردتادربرابرگرماسرماپارگی کشش طولی وعرضی ونفوذپذیری اب مقاومت بالایی ازخودنشان می دهد.

ایزوگام  به علت سبکی  و مقاومت زیاد به تنهایی  یک عایق کامل برای پشت بام ، پی ساختمان ،شیروانی ،ایرانت حمام، سردخانه ها و لوله های نفت و گاز وغیره می باشد. سبکی وزن آن جهت جلوگیری از بار اضافی بر سقف که  دربرابرخطرات احتمالی خسارت جانی ومالی  به مراتب کمتر دارد

ایزوگام به دلیل استفاده از قیر اصلاح شده با مواد پلیمری  ودارابودن   مواد شیمیایی مختلف وکانی هایی  مانند الیاف شیشه یاتیشو و الیاف پلی استر و غیره دچار پوسیدگی و شکنندگی نمی شود وهمچنین دارای   مقاومت کششی بالا ، چسبندگی بالا به سطح و پایداری ابعادی و تاب خمشی  درسرما و پایداری حرارتی مناسب، باعث شده  ایزوگام را برای انواع شرایط آب و هوایی مناسب نموده است. نصب ایزوگام  سریع است وموجب الودگی نمی شود. 6- روکش الومینییوم ایزوگام  ضمن افزایش مقاومت حرارتی عایق دربرابرتابش نورخورشیدانهاراانعکاس داده وبه عنوان لایه محافظ دربرابراشعه    uvخورشیدعمل می نمایداستفاده ازایزوگام باروکش الومینیوم درسطوح زیبایی خاصی به این سطوح می بخشد.

بهترین ایزوگام با نصب درجه یک می‌تواند سال‌ها خیال شما را بابت عایق‌کاری و نفوذ باران آسوده نماید. اگر بهترین ایزوگام را با بهترین کیفیت نصب کنید، حداقل ۱۰ تا ۱۵ سال می‌توانید از آن استفاده نمایید. ایزوگام به سادگی قابل ترمیم و لکه‌گیری است. اجرای ایزوگام با سرعت بالا و با کمترین آلودگی در محیط ساختمان قابل انجام است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *